28 February 2009

三个短篇小说

看繁體字

晚上约会
我们在朋友的家约会。我的脚踏车在她的客厅里。一起去夜市吃晚餐。然后去買东西。回家。很好玩儿。

语言交换
我以前的语言交换同伴去高雄了。所以我要找新的。找到两个人。一个是男的,我们昨天晚上约。一起吃晚餐,然后去咖啡厅。说中文一个钟头,以后我就很累了。然后说英文一各种头,以后他很累。回家。再下个礼拜见。
其他的找到人是女的我们下个礼拜第一次约。

颐和园
昨天夜晚我看了大陆电影。他的发音很清楚,但是大部分我听不懂。有一个句子我听懂了我觉得很美丽。“我心里没有你。你心里没有我。” 很美丽,也很愁绪。

3 comments:

  1. I managed to understand the gist of your post using google's translator service :)

    ReplyDelete
  2. Once my Chinese gets better, you won't be able to do that any more. I have tried Google translate on other people's blogs very often, but the result was never comprehensible.

    ReplyDelete
  3. Gosh, I just read the auto-translation myself, I think it is very misleading. I wonder what you are thinking about my life here.
    Also, I just corrected an error I made in the first story... I asked a friend to proof-read for errors, let's see if the translation will be better then...

    ReplyDelete